Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zamierza oddać do użytku linię kolejową 310 do końca bieżącego roku. Obecnie nowy tor jest jednak ułożony tylko na odcinku Piława Górna – Łagiewniki Dzierżoniowskie o długości ok. 21 km. Aktualne zdjęcia linii przesłał nam Czytelnik – Marcin Zachariasz.
Ruch pasażerski zawieszono w 1996 r., pociągi towarowe pojawiały się na linii 310 o sześć lat dłużej. Formalna likwidacja nastąpiła w roku 2005. Od tego czasu torowisko straciło ciągłość (zdemontowano je np. w miejscach dawnych przejazdów).
Po tym, jak w 2016 r. zainteresowania odbudową linii
nie wyraziło Ministerstwo Infrastruktury, o przejęcie jej od PKP SA zaczął starać się samorząd województwa dolnośląskiego. Cel udało się osiągnąć
w listopadzie roku 2019.
W grudniu 2022 r. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na rewitalizację odcinka
Pilawa Górna – Łagiewniki Dzierżoniowskie. Kontrakt zdobyła
firma Torhamer, której pracownicy wybudowali już torowisko wraz z peronami. Do wykonania zostało tylko kilka metrów połączenia z linią 137 w Piławie, zmiany w układzie torowym na samej stacji oraz prace wykończeniowe. Na pozostałym odcinku Łagiewniki – Kobierzyce prace, poza wycinką roślinności, jeszcze się nie rozpoczęły, choć w ubiegłym roku przedstawiciel DSDiK
twierdził, że porozumienie w tej sprawie już osiągnięto.
Obowiązującym terminem zakończenia prac na całej trasie do Kobierzyc pozostaje koniec bieżącego roku. Po oddaniu do użytku całej linii mają kursować nią
pociągi Wrocław – Bielawa.